jan
13

The Flight

| Szerző: Stewy | 12:38 pm

Personally... back to reality. Ismet dolgozom, auto-projectben vagyok, es nem! Mar nem tervezem, hogy hazatelepulok. Egyelore. Tegnap epp Bangladeshbol jottunk vissza, ahol layoverunk volt. Magyarul ott ki is szallunk es ott is toltunk egy ejszakat. 

Namost a layoverek titka a crew. Hogy kik vannak veled. Pokolla is tehetik azt a 60 orat, amit egyutt toltotok, de a vilag legnagyobb bulija is lehet. Eddig a ket ev alatt volt jo is, rossz is. De ez a tegnapi volt az, amit a legjobban elveztem. A kapitanyunk nagggggyon nagyon jo fej volt. Erdekesseg, hogy harom felesege van harom kulonbozo orszagban. Igen, az iszlamban ez legalis. Szemelyes velemenyt felreteve remekul eltelt vele az ido. A masodpilota egy indiai volt, aki 1991-ben szuletett. Es mindannyian csak neztunk, hogy bazzeg, ez fiatalabb mint a kisocsem, es ennek jogositvanya van arra, hogy 21 evesen pilota legyen es 170 ember biztonsagaert felelosseget vallaljon. 

Emlekszem, az egyik Kuvait flighton a szinten fiatal masodpilota kijott a mosdot hasznalni. Mire egy kuvaiti no az elso sorbol elkezdett arabul uvoltozni, hogy EZ??? EZ VEZETI A REPULOT???? FIAM LEHETNE!!!! A KOCSIMAT SE BIZNAM RA!!! ... Hat igen... Masik eset egy szaudi jarat volt, amikor a masodpilota egy indiai 22 eves csaj volt. Hat a Jeddah jarat eleve egy kulon dimenzio, mert mindenki zarandokolni megy Mekkaba, vagy eppen onnan jon. Tobbnyire rasszista, es szent idoszakat elo muszlim. A csajszi szinten kijott mosdoba, mire az utasok hallhatoan felhaborodtak, hogy O VEZET??? (Vezet...? Mintha sofor lenne... Ennel csak az a jobb, amikor a galleyt, ahol mi dolgozunk elol es hatul siman csak "kitchen"-nek hivjak :D). Szoval az utasok igencsak pataliaztak, majd elkezdtek kozossegileg imadkozni, hogy Allah segitse oket ezen a jaraton. Holott a csaj sokkal jobb mint a vele egykoru pasi pilotak. Csak hat szegeny indiai... Meg CSAJ. 

Noi pilotaink egyebkent vannak. Egy a szazbol, de van. Kell hozza idegrendszer, hogy az egyebkent himsoviniszta szakma piszkos, gunyolodo es gyakran serto megjegyzeseit elturjek. 

"Captain! You are gona have nice time in the cockpit today... ;)" - Nagyon vicces. -.- 

"Captain! You are so lucky today! All this hours with a blondie!"

"Captain! Hey, you are mixing work with fun, ha?!"

Isten adjon erot a noi pilotaknak! 

Visszaterve a bengali layoverunkre... Mindannyian nagyon faradtak voltunk, mire odaertunk. Szinten azok koze a jaratok koze tartozik, aminek a kezdete hajnali 3-4 orara esik. Tehat nem alszol elotte. Visszautazol idozonaban kettot, 4 orat dolgozol, majd meg kb masfel ora mire tenylegesen elersz a hotelbe, es ujabb egy, amikor vegre beledolsz az agyba. Megjegyzem: a Dhaka Regency Hotelbe azert megyunk, mert neki vannak a vilag legkenyelmesebb agyai. Az az AAAAGY! Uristen! Beledolsz, es minden olyan finoman es nehezen radsimul. A parnakat nem kell igazitani, mert felveszik azt a pozt, ahogy neked kenyelmes. A paplant nem kell rugdosni, mert vekony de megis nehez. Fantasztikus! 

A haverom, akivel most repultem o konkretan szetszedte darabokra az egesz agyat, hogy lassa, hogy megis mi az Isten ennek a kenyelemnek a titka? Rajott, hogy ott van egy reteg szivacs a matrac es a lepedo kozott, es o mar tudta, hogy mit fog elkovetni. Hozott otthonrol ket parnat, es kicserelte a csoda-parnakkal a hotelben! :D Egyszeruen csak Rahuzta az otthonira a parnahuzatot, es a tenyleges parnat szepen hazahozta. Ami vegulis nem minosul lopasnak. .... Mikor is lesz legkozelebb Dhakam? o.o 

Szoval. Megegyeztunk, hogy alszunk 3 orat, hogy kipihenjuk magunkat. Az a baj, hogy kb 20 orat birnal aludni, de ha erkezes utan egybol kidolsz normal alvasra, akkor egesz ejszaka nem fogsz tudni aludni, marpedig reggel ismet koran van vissza jarat, es ha ejszaka nem alszol, akkor megdoglesz visszafele uton. Ezert az a technika, hogy odaerkezes utan max 3 orat alszunk, utana felkelunk. Es vacsi utan kb dubai ido szerint elmegyunk aludni, hogy reggelre frissek legyunk, es vissza tudjunk jonni. 

Aludtunk hat 3 orat, majd elkezdtunk egymassal telefonbetyarkodni, hogy mi legyen a program. Pentek leven ongyilkossag lett volna kimenni a hotelbol, es ertelmetlen is. Dhakaban semmi nincs csak szutyok. Igy felmentunk a crew-lounge-ba. Nem csak mi, mas legitarsasagok is ebben a hotelben szallnak meg, igy kulon fent van tartva nekunk egy reszleg, ahol tudunk ping pongozni, dartsozni, filmet nezni, teazni, meg akarmit. 

Ott talalkoztunk delutan, majd kisebb idotoltes utan lementunk vacsorazni. Semmi extra, viszont nagyon jo hangulat. En es a marokkoi csaj probaltuk megerteni, hogy mi a logika abban, ha az embernek harom felesege van. Megertettem vegulis az erveit, es lathatoan mindenki jol jart a kapitany csaladjaban ezzel a formacioval. Ugy voltam vele, ha nekik jo, akkor szivuk joga. De azert elmagyaraztam a captainnek, hogy az en eletemben ez pl elkepzelhetetlen. Mire o: akkor a ferjed ugyis megcsal vagy elvalik. Mondom hajra. Ha megcsal, mert nem boldog velem, akkor mit marasztaljam? Mehet amerre lat. O meg csak nezett, hogy dehat akkor en egyedul maradok. De mondom, captain! az en tarsadalmamban az teljesen elfogadott, hogy egy no egyedul el, vagy csak baratja van, vagy 40 evesen megy ferjhez. Nalunk Europaban ez mashogy mukodik. O csak pislogott. Es hozza tette, hogy epp negyedik feleseget keres. 

Vacsi utan visszamentunk a crew lounge-ba, es megneztunk egy odaillo filmet. Meglepoen a cime: The Flight.

Hallottam a storyjarol, de valahogy nem jutottam el hogy reszletesebben is megnezzem a filmet. Hat utott!!!!! 

Denzel Washington eleve egy garancia arra, hogy brutal jo filmet fogunk latni. A film elso 10 perceben tortenik a lenyeg a jarattal kapcsolatban. Akkor oda kell figyelni. De a film nem egeszen errol szol. Az elejen elvezed, aztan picit lelapul a sztori, de a vege hatalmasat ut. Beszaras, milyen jo volt! Ha nincsenek ott a kollegaim, tutira elbogom magam! 

Egy alkoholista kapitanyrol szol, aki olyan manovert visz veghez, amire senki a vilagon rajta kivul nem lett volna kepes. Szimulatorban lecsekkoltak a leheto legtobb pilotat, es 10bolt 10 lezuhant volna egybol, mindenkit kinyirva on board. Na ez a pilota ugy zuhantotta le a gepet, hogy 2 crew halt csak meg es 4 utas. A tobbi mind tulelte. 

A bibi csak az, hogy alkoholt talaltak a szervezeteben, es ez eletfogytiglani bortonbuntetest jelent. Van szo a filmben a lelkifurdalasrol, azok irant, akik nem eltek tul vagy lebenultak. Van szo a filmben a halarol, amit a tulelok ereztek a kapitany irant. Van szo benne arrol, hogy mennyire feldolgozhatatlan az, hogy eletek, halalok mulnak egyetlen donteseden. Van szo benne alkoholizmusrol. De megis... valahogy meg mindig nem errol szol a film. Szerintem arrol, hogy mindenki hogyan eli meg a sajat valosagat. Egyenenkent mi kell ahhoz, hogy valaki a "toppon" legyen. Es hogy megis mit jelent "toppon" lenni. A karrier? A siker? Hogy minden adott ahhoz, hogy csak hazudj egyet, egy vegsot. Vagy toppon lenni azt jelenti, hogy ulsz egy bortonben, es azt erzed, hogy vegre tiszta vagy es szabad? 

Brutaljo film. Ha valaki meg nem latta, es akar egyet a moralrol gondolkozni, ajanlom. 

En ma ismet megnezem. De tobbszor nem, mert holnap repulok es nem akarok remalmodni, hogy 10-bol 10 tuti hogy nem mentene meg az eletem egy ilyen katasztrofaban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://frikomedy.blog.hu/api/trackback/id/tr585015283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása